zondag 4 juli 2010

Sram Red


Sinds een week rijd ik met de Sram Red groep op mijn fiets. De eerste indruk was vooral het strakke schakelen met de doubletap hendel . Bij dit systeem schakel je nog maar met een hendel om zwaarder of lichter te schakelen. Het grote voordeel hiervan is het schakelen naar het buitenblad en de binnenblad. Een merkbaar verschil is dat de hendel een beduidende kortere slag heeft dan de concurrentie en zich daar dan weer duidelijk mee kan onderscheiden. De Sram Red remgrepen liggen ook heel goed in de hand vooral bij het bergop rijden is dit duidelijk merkbaar. De Remhoeven derailleurs en cranck zien er gelikt uit! Vooral het cranck met carbon traparmen en aan de binnenkant van de traparm de merknaam gelakt ziet er heel mooi uit.
klein minpunt is dat ik mijn ketting brak in een wedstrijd. Waarschijnlijk is het te danken aan een fabricage fout. De ketting was op een andere plek gebroken dan waar ze aan elkaar was gehecht met het orginele sram 10spd kettingslotje. Er ligt nu gewoon weer een nieuwe op en vandaag ga ik naar de tour in Spa kijken dus kan ik het materiaal weer eens goed uittesten!

Groeten Lars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten