maandag 16 mei 2011

Alleen de uitslag telt! (Bastogne 15/05/11)




Stel nou je zou winnen in een wielerwedstrijd vergelijken met zeuren om een snoepje bij je moeder. Het heeft natuurlijk met veel andere factoren te maken maar ik bedacht me dit op de terugweg in de auto.Aangezien het van Bastogne anderhalf uur rijden naar huis is had ik daar ook tijd genoeg voor! Als je moeder dan uiteindelijk toegeeft krijg je toch wat je wilt, of niet?

Dat even terzijde ga ik toch nog even wat vertellen over het koersverloop.Het parcours was licht glooiend en naar mijn mening meer glooiend bergaf dan op! wel mooi was dat de weg naar de finish stevig valsplat omhoog liep met in het midden een klein stukje vlak!
De beuk ging er weer lekker in en ik had al gauw door dat door het snelle parcours en de stevige zijwind het vooral verstandig was om voorin te rijden. al gauw reed ik dan ook met elk groepje vooruit zonder er veel voor te hoeven inspannen. Gewoon door op te letten en te pareren! Zo kwam ik ook in de uiteindelijke kopgroep terecht die aanvankelijk uit ongeveer twaalf man bestond.Al gauw besloot Dion Raphaël eens stevig aan de boom te rammelen en ik kon toen nog goed volgen. We raakte met vier man voorop maar ik kreeg al gauw het gevoel dat de heren met name de bovengenoemde Raphaël mij niet dulden in hun gezelschap dus ze probeerde me om beurten uit het wiel te kletsen wat dan ook uiteindelijk lukte. Ik kon ook geen aansluiting meer maken en viel terug in de eerstvolgende groep.
Twee ronden voor het einde kwam er een samensmelting met het peloton en besloot ik me een beetje gedeisd te houden. In de final lap werd de groep uit elkaar gereden en reed er een groepje voor ons uit van vier renners ik plaatse de jump op het eerste valsplat en kwam al gauw aansluiten, recupereerde kort en ging nog een keer vol aan ! Twee renners volgde en het peloton zat ons op de hielen.omkijken deed ik niet meer toen ik nog eens vol aanzette en aan de laatste dalende lijn naar de finish begon met de vierde plek in mijn hoofd! 100 meter voor de finish draaide ik helemaal vierkant en er kwamen zo'n twintig man langs me heen gedenderd! Aaah alweer niet gelukt! Achteraf in de auto dacht ik als ik maar genoeg blijf aandringen om een snoepje dan krijg ik het uiteindelijk wel ! :)

Groeten Lars






Geen opmerkingen:

Een reactie posten