maandag 17 september 2012

Het seizoen loopt langzaam op zijn einde...

Langzaam loopt het seizoen ten einde nog een paar wedstrijden en het zit erop en kan ik toch een terugblikken op de gemaakte progressie afgelopen seizoen.
In de tijd van afwezigheid hier op mijn blog ben ik wel actief wedstrijden blijven rijden wat wel nog leidde tot een overwinning.De Chrono Troffee Limburg, een tijdrit-competitie van vijf wedstrijden waarvan ik er 1 in Rimburg won en drie als tweede eindigde waarmee ik het eindklassement won.Verder reed ik nog de Ronde van Luik  (18ste algemeen)de Ronde van Ransdaal (beter geen uitslag te noemen).De ronde van Ransdaal verliep slecht omdat na het winnen van vorig jaar de hele meute op mijn wiel reed toen ik een kopgroep wegreed en ik klem kwam te zitten in het peloton nam ik steeds de verkeerde beslissing door proberen erbij te komen.Ik haalde de kopgroep terug maar met het peloton in mijn wiel in de sprint was ik kansloos dus ik liet het maar lopen.Jammer maar vooral door niet tactisch koersen wist ik geen mooie uitslag te rijden.

De Ronde van Luik verliep goed maar een top tien zat er niet in voor mij. Er was dat weekend een sterk deelnemersveld en in de proloog reed ik meteen een 12e plek.Een goed uitgangspositie voor het klassement. Mijn ploegmaat Richard Engelbert pakte meteen de leiderstrui. De dagen erna zat ik steeds op de breekpunten erbij in de koers ook op de tweede etappe waar we twee keer de Cote de Wanne over reden.Ik miste alleen wat power waardoor ik steeds in de laatste paar kilometer net niet met de beste meekon en steeds ergens rond de 20ste plek finishte.Uiteindelijk werd ik 18de algemeen en kon ik toch tevreden!

Na de Ronde van Luik besloot ik een tijdje rustig aan te doen het was al maanden druk in de winkel en met het trainen en koersen erbij begon ik toch wel een beetje vermoeid te raken ( dat is ook de reden waarom ik geen tijd kon vinden om weer te gaan bloggen:( tot mijn spijt!). Ik reed nog wat mooie trainingen op de mtb voor de afwisseling en in de Ardennen op de racefiets.Daarna ben ik een weekje met Pauline naar Kos geweest om volledig tot rust te komen om na de vakantie de Trek Ardenne Bleu Challenge te rijden.

De Trek Ardenne Bleu Challenge start vanuit Verviers is 130 km lang en we hadden dan meer dan 2000 hoogtemeters te verteren,Met beklimmingen van cote de Oneux en La Redoute.
Ik wilde natuurlijk graag een goede uitslag rijden wat niet reƫel bleek tijdens de koers.Op de cote de Oneux voelde ik al dat de benen niet echt top waren.Tot zeventig kilomerer reed ik mee in de kop van de koers van een man of 40 maar op een gegeven moment kon ik niet meer volgen.Dit door gebrek aan wedstrijdritme,het tempo lag te hoog voor mij op dat moment doordat ik de grotere versnelling niet kon draaien op souplesse door het gebrek aan wedstrijd kilometers.
Ik koos mijn eigen tempo en reed ongeveer 25 km alleen voordat er een grote groep kwam waar ik in meereed tot in Soiron 5 km van de finish (daar liet ik de groep wegrijden omdat ze wedstrijd begonnen te maken om de 50 plaats).De wedstrijd reed ik uit als een intensieve training met het oog op de Brentjens Challenge begin Oktober.Met een gemiddelde van bijna 35 km per was dat wel een stevige training .Nu maar zien of het werkt.
Komende wedstrijd is 30 September in Petit Rechain op.

Groeten Lars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten