maandag 11 oktober 2010

Bart Brentjens Challenge


Gisteren hebben we als team toma cycles de Brentjens Challenge gereden .Met als kanonnen Bert Toma, Andreas Plüm , Rudo Pinckaerts, Ingo Hilburger en ik natuurlijk !
Dit jaar koos ik ervoor iets langzamer te starten en mijn rit beter in te delen zeker gekeken naar dat ik vorig jaar na 50 km kapot was en een lijdensweg moest afleggen tot de streep.
Gisteren liep het fantastisch en ik kreeg dan ook pas de laatse 10 km moeilijk maar dan heb je alle zware stukken van het parcours toch al gehad ik werd 78e in de totaaluitslag en 14e van mijn categorie rudo werd 11e in onze categorie (amateurs/funklasse) dus een sterk optreden van ons team in Eijsden.
Voor Andreas liep het iets minder door krampen en mijn vader reed zijn voorband aan flarden ! is toen naar kerkrade gebracht door mijn moeder met de auto en is van daaruit naar Eijsden gefiets en gefinished ! wat een beest he!

Een beetje noordelijker in Limburg heeft Flip de eer verdedigd in de Mulleners vastgoedcup hieronder natuurlijk weer een verslag van zijn prestaties afgelopen zondag!En Theo bedankt voor de hotshots!



Verslag Nederweert-Eind

Vandaag stond de 2e wedstrijd van de Mullenersvastgoedcup op het programma.
Alweer een stralende, warme najaarszomerdag. Het ideale weer om hard te koersen.
En hard ging het vandaag.
Vorig jaar reden we hier nog door sneeuw,ijs en heel veel water, dit jaar was het kurkdroog en keihard.
Ik mocht weer opstellen op de 2e startrij. Ik wist dat het meteen vanaf de start knallen werd omdat er naar zo’n 100 meter een kleine versmalling was.
De start ging redelijk, ik kon me handhaven op een 10 plaats.
Op een gegeven moment kwam ik in een groep terecht van 5 man.
We reden een strak tempo en kwamen dichterbij de jongens die voor ons reden. Helaas had ik net iets teveel gegeven en moest een aantal laten gaan.
Uiteindelijk bleef ik met 1 gast over, we reden voor de 8e en 9e plek. We probeerden allebei om eens weg te rijden maar dat lukte niet.
Het werd dus een sprint, die ik als eerste aanging en ook nog op 1 cm won. 8e plaats dus vandaag.
Het ging beter dan vorige week, maar ik had eigenlijk bij de groep moeten blijven, die streden uiteindelijk voor de derde plaats. Volgende week in Horst beter.
(de foto’s zijn gemaakt door Theo Gelissen)

Gr Philipp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten