maandag 7 maart 2011

S-Works HT Carbon 2011


Onlangs heb ik een Specialized Stumpjumper Hardtail Carbon opgebouwd, met een 10spd dubbel xo groep en een Sid race voorvork met hydraulische lock-out.
Nu ik een aantal ritjes heb gemaakt met deze fiets ben ik alleen maar fanatieker gaan mtben ! De bike loopt perfect het frame is superstijf en licht maar ook comfortabel door de dunne staande achtervork en 27.2 zadelpen. De voorvork was oorspronkelijk 100mm veerweg die heb ik verkort naar 80mm wat ik toch altijd wat prettiger vind voor een hardtail in een kleine maat als de mijne (15,5 inch oftwel small).

Ik heb nu op wat verschillende tereinen gereden zoals de Voerstreek,Aachener wald,Vijlenerbos en Brunsummerhei. De fiets is superstrak en toch heel erg wendbaar korte bochten zoals in de hei of stenige stukken trotseer ik met een blakend zelfvertouwen. Dat resulteerd dan wel eens dat ik een bocht mis of boompje rakelings paseer!!
De 2 tandwielen voren op mijn xo cranck schakelen super en met het 42er buitenblad kom ik overal goed mee weg.De Sid Race voorvork veerd ook prima en doordat er een positieve en negatieve luchtkamer inzit kun je de vork noch nauwkeuriger instellen zeker omdat ik graag een soepel verende voorvork rij. Verder ben ik nog samen met mijn vader aan het experimenteren met banden geweest en hebben in de Conti X-king 2.4 en 2.2 een supersnel modderbandje gevonden.De band is voorzien van zachte noppen die verder uit elkaar staan zodat er weinig vuil in blijft zitten. De X-king voorziet van een goede grip maar toch weinig rolweerstand ! Op een hartail geeft de 2.4 versie extra comfort en ondanks de breedte loopt die als een trein.
Als droogweer banden kies ik altijd het liefts voor de Specialized fastrak als voorband en de Renegade als achterband door deze 2 banden te combineren heb je gegarandeerd een happy marriage!!

Morgen Ga ik met Kay Slenter naar Malmedy om te biken ! Dan wel met een Epic even gebietst van mijn paps !

Groeten Lars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten