maandag 28 maart 2011

omloop van de ijzeren man Weert





Zondag was echt een lekker weertje om te koersen en onderweg in de auto droomde ik al optimistisch van de eerste overwinning op de weg! Al gauw kwam ik weer tot de realiteit en stelde ik een ander doel. Ik wilde toch wel proberen om bij de eerste 20 te finishen.
Vanaf de start werd er meteen lekker gekoerst en daar hou ik wel van zonder teveel stilvallen onderweg. Al vroeg in de wedstrijd gingen er 2 man vandoor en de hele wedstrijd probeerde een paar man een samenwerking op te zetten maar dat werd voornamelijk verstoord door demarages. Ik besloot van tactiek te veranderen en telkens als er een klepper weg probeerde te rijden ging ik mee. Telkens werden we weer ingelopen maar voelde me zo goed dat ik bleef proberen. Er reden uiteindelijk 5 man voor het peloton uit waarvan 2 de vroege vluchters waren en 3 achtervolgers ( die waren er helaas voor mij toch nog tussenuitgepiept).
Ik maakte me op voor de sprint en posteerde mijzelf in de 7de positie. Sprinten is voor mij gewoon heel hard rijden op een groot verzet zeker omdat ik geen sprintersbenen heb! Ik finishte en telde dat ik ergens tussen de 15de en 17de plek zat.
Toen ik Christian sprak na de finish(die knap 7de werd) zei ik dat ik er snel vandoor moest omdat ik een weekendje met Pauline naar spa ging om in de thermen te relaxen en hij mij de uitslag maar moest door smsen. Ik kreeg zijn sms en dacht f#ck 23e!!! Ik legde me erbij neer dat ik niet goed had geteld en de uitslag van de jury klopte. Uiteindelijk bleek vandaag in de krant te staan dat ik 17e was geworden en ik mijn doelstelling toch gehaald had.
Dat is in iedergeval een goed begin van het seizoen ! misschien komen er toch nog wat dromen uit in 2011!!

2 opmerkingen:

  1. He Lars,

    heb je misschien nog ergens de volledige uitslag?

    bedankt!

    Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zit je toch weer op mijn wiel te rijden... Uuhm, of reed ik nu op jouw wiel...? Ik weet het niet meer ;)

    Leuke foto's

    Gr,
    Hayco

    BeantwoordenVerwijderen