zondag 3 april 2011

Olne-Spa-Olne MTB


Erg vroeg vandaag al om kwart voor 6 op om te ontbijten .Omdat ik mijn mijn vader en Flip Olne-Spa-olne ging rijden. Ik wist niet echt wat ik moest verwachten van de rit en hoe ik 74 km op en af in de Ardennen zou doorstaan.
Na de start voelde het meteen goed en kon mijn karretje aanhaken bij Harry Rasing en Peter van Mil. Maar al gauw sloeg het noodlot toe ( even wat drama inbouwen:)! ). Ik kreeg een leegloper van mijn tubeless band doordat ik over een gat heen sprong in een afdaling en moest stoppen om de band op te pompen. Harry vroeg nog of hij moest wachten maar ik zei '' rij maar door,, ! Met de gedachte de koers wacht op niemand!
Even later sloot ik weer bij Peter aan en Harry was al gevlogen toen ik merkte dat ik alweer een leegloper had. Peter gaf zijn handpompje aan mij af en ik stopte om te pompen. De latex dichte de band niet en ik moest er dan toch maar een bandje in steken.Ongeveer 15 km later in een afdaling liep in een klap mijn band leeg en ik kon weer afstappen om het te repareren! Het was nu niet de band maar het ventiel was gewoon uit de hals geschoten was en ik nam me voor om het te fixen en op pap te wachten en samen verder te rijden. We zijn droog en heelhuids aangekomen en ik was toch tevreden over de mooie rit en de goede benen van vandaag die ik helaas door pech niet had kunnen tonen met een goede tijd en klassering. Volgende keer beter.

Voor ons handelsmerk was er meer succes vandaag! Nick Nuyens won de Ronde van vlaanderen en laat dat nou net op een Specialized zijn geweest!! Wat een spannende koers de quicksteps deden het vuile werk door Silvain Chavanel te laten plakken in het wiel van de pletwalser van Bern en Boonen had de wekker net iets te laat gezet. Het leek wel een stierengevecht hoe ze Der Fabian met speren doorboorden tot hij briesend neerviel en zich overgaf. Maar toen hij die paar rode streepjes op het shirt van Gilbert zag op de Bosberg die weer eens liet zien wat hij voor een complete renner is, kreeg hij weer moed. Ze reden met een vedetten groepje het gat dicht en uit de achtergrond wist Gerain Thomas nog even flecha af te zetten voorin bij de groep Cancelara! De stier wist zich los te rukken met Chavanel en Nuyens en zag uiteindelijk een rode S voorbij rijden Proficiat voor Nuyens ! Maar vooral respect voor Cancelara! Want het was toch wel een beetje een voor allen maar hij was alleen....


Groeten Lars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten