maandag 18 april 2011

Allez Phill


Wat zijn we de afgelopen weekenden toch verwend met het mooie weer ! Vorige week had ik geen update van de blog geschreven omdat ik het te druk had met van het weer te genieten! Ik had immers ook geen wedstrijden gereden dus dan is er sowieso iets minder te melden.
Komende weken gaat het koersen dan eindelijk voor mij echt van start zowel op de weg als de MTb. Volgende week rij ik nog Klimmen-Banneux op zondag en op 2e paasdag een mountainbike wedstrijd.
In de maand mei staan er grotere marathons gepland en een paar mooie uitdagende wegkoersen!

Zoals bij de meeste voorjaarsklasiekers wil ik nog even mijn mening delen over de Amstel Gold Race.Rond kwart op 2 ben ik op de cote de Trintelen gaan kijken naar de coureurs die daar zo leek het lekker op hun gemakkie naar boven reden. Achteraf hoorde ik Björn Leukemans zeggen tegen een presentator van Sporza dat de koers nooit was stilgevallen nadat Rabobank eens aan de boom had geschud. Ook op tv zag het er niet uit alsof er echt gekoerst werd maar ik denk dat het gevoel dat hij beschreef ook heel erg met het constante draaien en keren te maken had en het eindeloze op en af door de Limburgse heuvels ! Jij liever dan ik meneer Leukemans!
Ik vind het altijd een kamikaze rit met al die vluchtheuvels,drempels en paaltjes op de stoep dat is een van de redenen dat ik liever in België fiets!Ook is het altijd een beetje jammer dat de koers pas echt begint op 20km van de finish.Maar de eerste 230 km worden dan wel weer afgelegd door het prachtige Limburgse Landschap dat veel goed maakt in dit geval!
Tot slot nog een ode aan Phill . Wat een klasbak die Gilbert!!! Ik ben al sinds dat hij bij Francaise de Jeux reed een fan van Phillipe Gilbert. Wat ik dan ook extra verdiend vind aan zijn overwinning is dat alles en iedereen op zijn wiel zat en hij de competitie wist te vloeren op de Cauberg! Fantastich ! Dit bedoel ik dan niet zozeer naar de andere renners die moedig gestreden hadden. Maar vooral dat het laffe koersgedrag van Rabobank dan op deze wijze stevig werd afgestraft! Allez PHill!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten