maandag 25 april 2011

Mtb EBBT XC Grand Halleux



Gisteren dan eindelijk weer eens een wedstrijdje gereden en ik had er ook echt zin in. Het enige probleempje wat we hadden was dat we een beetje aan de late kant waren. Ik ging Kay ophalen in Reijmerstok en kwam erachter dat ik mijn beurs was vergeten dus kon ik weer terug naar huis om die op te halen!
Eenmaal op weg ging het toch allemaal vlotjes en kwamen rond half tien aan in Grand Halleux. We zouden starten onder aan de cote de Wanne en er was een aardig peloton aanwezig. Winand,Harry,kay,Ingo en Rudo stonden natuurlijk allemaal lekker weer vooraan. Ze zwaaiden vrolijk naar me met een lach vol leedvermaak dat ik achteraan moest starten. Toen het startsein klonk ben ik meteen naar voren gereden en boven aan de eerste klim zat ik al bij de eerste twintig bikers!
Het Parcours was fantastisch met veel klimmen snel dalen single trails en technische stukjes in afdalingen. na ongeveer 15 km haalde ik kay in die last kreeg van zijn achillespees een oude blessure van hem waardoor hij zijn voet totaal niet meer kon afwikkelen.De eerste tweeëntwintig KM reden we al rap in 50 minuten en vanaf helft eerste ronde reed ik de hele tijd met Winand samen. in de 2e ronde begon ik dan ook wel even heftig het snelle tempo van daarvoor te voelen en ik moest op een vlak stukje lossen boven op een klim! gelukkig moest de Belgisch kampioen er ook vanaf en die reed me mooi terug naar het wiel van de laatste man in de groep. Ditzelfde deed hij later nog een keer maar uiteindelijk zaten we met vieren achterop het groepje voor ons. De laatse 10 km kwam ik dan ook alleen te zitten en werd nog door een groepje van 5 ingehaald ik werd uiteindelijk 31e in de uitslag en alleen Winand eindigde een plek of 6 voor mij!

Ik wil normaal nog altijd een woord toevoegen over een vereden voorjaars-klassieker die op zondag vereden is maar ik kan geen woorden schrijven over wat Phillipe Gilbert deed in Luik-Bastenaken-Luik! Ik kan alleen maar net als Fränk Schleck mijn petje afnemen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten