zondag 20 juni 2010

1ste etappe Ronde Gaumaise Tijdrit Bellefontaine


Aangekomen op de wedstrijd had ik nog 1 uur de tijd om me klaar te maken voor mijn rit tegen de klok. Na een hoop hectiek met warmrijden en de spullen inorde maken haaste ik me naar de start waar ik 5 minuten van te voren aankwam. Nadat mijn eigenlijke startijd was verstreken dacht ik dat het allemaal een beetje uitgelopen was en toen ik na 20 minuten nog steeds mijn nummer niet gehoord had werd ik toch een beetje ongerust! Ik vroeg aan een official wanneer ik moest starten en hij gaf aan dat die start al verlopen was. Toen ben ik me direct gaan melden bij de koerscommisaris en mocht ik gelukkig alsnog als laatste starten ! Hoe vet is dat!
Eenmaal aan de start begonnen de zenuwen, tijdrijden vind ik echt een geweldige discipline en in elke tijdrit waar ik ben gestart heb ik altijd een goede tijd neergezet. Na het aftellen schoot ik ervandoor Ik had voor de verandering eens een kilometerteller op mijn fiets gezet. Toen ik op mijn teller keek zat ik op het eerste stuk boven de 50 km per uur! Op een oplopend stuk tegen de wind in haalde ik de persoon al in die anderhalve minuut voor mij was gestart. Ik trok vol door naar de klim en daar stond mijn maatje Anreas Plüm me vollebak naar boven te schreeuwen ! Fantastisch!
Ik haalde een 8ste stek met een gemiddelde van 43,3 KmH! Ik was euforisch over de uitslag zeker omdat ik een hele lijst prominenten achter me had gelaten! Dit was helaas van korte duur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten