zondag 20 juni 2010

Etappe 2 Meix-Devant-Virton

Aan het hoogteprofiel te zien en aan de verkenning van het parcours die ik eerder die dag met Andreas uitvoerde kon ik me echt verheugen op een koersje voor mij! Na de start ging het vrij rustig aan tot aan de 2e beklimming. ik zat iets verder van achteren door een afdaling die nogal gevaarlijk was door pas gestrooide kiezel. Je kon alleen maar in de sporen van de auto's rijden en daar waren er maar vier van om precies te zijn, anders gleden de wielen weg door de opgehoopte split.
Op de 2e klim reden ze van voren vol weg en ik kwam achter de kopgroep te zitten in de hoop om erbij te komen raakte ik in een groepje verzeild waarin niemand overnam. Alleen de Luxemburgs kampioen die af en toe een handje toestak. Er kwam weer een hergroepering maar de kogroep bleef vooruit.
Op de plaatselijke ronden reed team Bollinni het gat dicht naar de kolopers en de wedtrijd barste op de laatste beklimmingen weer los. Ik kon mee voorin maar zag af als een beest. na al die beklimmingen is het peloton wel gehalveerd maar niet gebroken dus we kwamen dan ook aan op de finish met ongeveer vijftig man! Een massasprint in een klimrit echt onmogelijk! Ik werd teleurstellend 41ste ! De leider in het klassement won alweer en reed in zijn eentje 1 minuut voor het peloton uit! in de tijdrit was ook a l duidelijk dat hij bijzonder was omdat hij al 1 minuut op de 2e had gewonnen over de 8 km lange rit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten