dinsdag 15 juni 2010

Ronde de Gaumaise 2010

Vrijdag is het zover! dan rijden ik en Andreas naar de provincie Luxemburg om de Ronde de Gaumaise te rijden. Vorig jaar nam ik ook al deel aan dit evenement met een 12e plek in het algemeen klassement . dit jaar mik ik op een top tien klassering.

Etappe 1, tijdrit Bellefontaine.
Deze etappe zal vrijdag verreden worden in Bellefontaine in de vorm van een tijdrit over 7,9 Km.
Het parcours ken ik al omdat ik er eens wedstrijd gereden heb. Wat vooral zwaar zal zijn is dat het parcours veel omhoog loopt. Lange stukken valsplat met een klein klimmetje worden een zware beproeving. Vorig jaar werd ik 10e in de tijdrit.
Ik heb er wel een goed gevoel over omdat het parcours me ligt , nu hopen dat ik binnen de top tien kan rijden.

Etappe 2. Meix-Devant-Virton
De etappe van 102.km. kenmerkend voor deze etappe is de 6 beklimmingen die we onderweg moeten nemen, zeker 4 van de beklimmingen zitten boven 10% stijgingspercentage . Vorig jaar werd de zwaarste etappe verreden op zondag daar zat ik de hele dag in de kopgroep maar onze vlucht strande op 15km van het einde en werd ik 12e. Dit jaar ligt de slotklim dicht bij de finish wie weet kunnen we met een kleine groep wegrijden!

Etappe 3.Bellefontaine.
Deze rit in lijn zal plaatsvinden in Bellefontaine .Met 4 beklimmingen is deze rit iets makkelijker maar de 2 slotbeklimmingen zijn wel 1.5 km Lang. Met de vermoeidheid van de andere 2 etappes in de benen zal het toch weer een zware beproeving worden!

Ik zal jullie snel op de hoogte brengen over mijn weekend in Luxemburg voor uitslagen routeschema's kun je een kijkje nemen op http://www.rondegaumaise.be/index.html.
Duim voor me dat alles goed gaat en hopelijk kan ik goed nieuws brengen !

groetjes Lars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten