maandag 13 december 2010

Mulleners Vastgoedcup Meijel


Verslag Meijel

In Meijel mag ik graag koersen, een mooie ronde met een beetje techniek, lange rechte stukken en een paar klimmetjes.
Na het slechte weer van vorige week was het vandaag mooi koersweer.
Het parcours lag er goed bij en ik had er zin in, ondanks dat ik afgelopen vrijdagnacht eens goed heb overgegeven(was niet gek, mijn dochter had het dinsdag en mijn vriendin donderdag).
Voor de start nog even met Jelmer Pietersma en Niels Scheuneman gekletst, Jelmer reed ook mee. Altijd leuk om profrenners aan de start te hebben.
Na de start moest ik al erg diep gaan, ik lag op de 11/12e plek. Voor mij reed een grote groep van een man of 5.
Daar wilde ik bijkomen, want alleen op zo een snel rondje is erg zwaar.
In de derde ronde kwam ik erbij en moest even bij Anton in het wiel uitpuffen. Ik merkte hier al dat ik in de technische stukken toch iets sneller was.
Op een lang recht stuk demarreerde Anton en ging zo langs iedereen voorbij. Ik kon in zijn wiel komen en zo trokken wij er met z'n tweeën er tussenuit.
Dit hielden we aardig vol en met nog twee ronden te gaan probeerde ik in de bochten weg te rijden bij Anton. Dit lukte even, ik lag toen op een 6e plek,
maar Anton sloot met ingang van de laatstse ronde weer aan. Achter ons kwam Sebas Brouwer ook weer dichterbij dus ik ging op kop rijden in de
technische zone. Anton kon volgen en we reden weer weg bij Sebas. Nadat ik een halve ronde op kop had gereden kwam Anton mij voorbij op de
machtstroken, Anton zette nog eens aan en had meteen een aantal meter. Ik was volledig kapot en kon hem niet meer volgen. Anton werd 6e en ik 7e.
Na de finish heb ik eerst nog eens alles eruit "gehoest", zo leeg was ik.
Ik ben best tevreden met de wedstrijd, heb goed ingedeeld en veel mensen kunnen inhalen. Ik heb weer 2 punten op mijn naaste concurrent gepakt.
Ik sta momenteel 7e in het klassement, met nummer 6 maar met 3 punten voor mij. Nog 4 wedstijden te gaan.
(foto door hoffotograaf Theo Gelissen)

gr Philipp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten