maandag 17 mei 2010

Time I Clicl Titanium Pedalen


Op aanraden van mijn vader rijd ik sinds kort met time I clic Titanium pedalen. Wat een materiaal ! echt super!
De pedaal die ik heb gekozen is niet alleen ultralicht 186 gram per paar, maar is ook een revolutie in het vastklikken in je pedaal. je hoeft alleen nog maar je voet op de pedaal te zetten en dan klik je in zonder een gevoel van weerstand.
Iedereen kent het wel dat het inklikken niet de eerste keer wil lukken en dan zit je wat te wroeten in die pedaal. met de time iclic is dit iniedergeval echt voorbij.
De Iclic is in meerdere uitvoeringen en is vooral een aanrader voor de wedstrijdrijder die snel wil starten en voor dames die toch veelal moeite hebben met de strakke afstelling van de meeste klik systemen.
Nogmaals het in en uitklikken is een gewaarwording! Voor meer info kun je bij ons in de zaak terecht.

Groeten Lars

Tom en Lars Mielen Boven-Aalst

Mielen Boven-Aalst (St Truiden)


Strontverkouden was ik gisteren en tegen beter weten in wilde ik toch maar weer koersen. De eerste 2 ronden waren een hel! hoog tempo en alles op het kantje van de weg om zo snel mogelijk een breuk te forceren in het peloton.
Dat gebeurde dan ook al vroeg in de wedstrijd en ik kon nog mooi aanpikken om de rest van de koers lingelam tussen de wielen te hangen.
Ik finishte bij de top 30 ergens weet geen exacte uitslag want daar had ik niet meer zoveel zin in om daar op te wachten. Ik dacht alleen nog maar snel warm aankleden en naar huis want met deze koers had ik toch wel een zware pijp gerookt! Zo voelde mijn longen in iedergeval wel aan !

groetjes lars
groete

donderdag 13 mei 2010

4 dagen te vroeg ! Cahottes Flemalle (Luik)

Raar koersje vandaag zeker voor een klimkoers omdat we met zeker 30 man nog in de laatste ronde bij elkaar zaten. De wedstrijd van vandaag is naar mijn mening een van de mooiste koersen die ik jaarlijks rij. De omloop is een goede 5,8 km waarin een klim van ongv 2 km zit. De klim is niet steil en dus niet echt selectief ik denk dat het stijgingspercentage rond de 5 % ligt. Ondanks dat moet je die wel 13 keer oprijden!
Meteen vanaf de start ging de beuk erin en ik wilde natuurlijk goed meekoersen van voren omdat dit de koers was waar ik me al die tijd op voorbereid had. Jammer maar helaas ik voelde woensdag al een kleine verkoudheid opkomen en daar had ik wel wat last van. De hele wedstrijd moest ik een beetje op karakter rijden om voorin te blijven en zowaar de laatste ronden kon ik nog aan het laatste wiel van een groepje van 10 blijven plakken! Ik dacht op dat moment die achter ons zijn we weer mooi even kwijt ! Dat viel dan ook weer tegen na de klim hielden mijn medevluchters hun benen stil en ik was al aan het einde van mijn latijn dus voelde er niet veel voor om op kop te gaan sleuren.
Al gauw kwam het peloton weer terug en werden we ingelopen. Voordat we de laatste keer de klim opreden waren er nog wat schermutselingen, maar we gingen zoals ik verwacht had toch met een grote groep finishen. Uiteindelijk werd ik 17e helaas MISION FALED. Ik had mijn zinnen op een top tien klassering gezet.

Ik wil tot slot nog graag even de betekenis van de koptekst uitleggen van dit artikel. Sinds een paar maanden werk ik met trainingschema's die door mijn fitconsult Ton Willemsen worden gemaakt voor mij. We hadden deze wedstrijd als een piekmoment aangestipt op de kalender, die piek heb ik inderdaad gehaald afgelopen zondag, toen reed ik naar mijn gevoel de stenen uit de straat. Vandaag ging het iets moeizamer dus ik denk dat ik zullen we maar zeggen op de afterburner heb gegdraaid!
Nu heb ik het eerste deel van mijn seizoen afgesloten en beginnen we met een nieuwe trainingscyclus. de volgende afspraak staat op 18-19-20 Juni Ronde de Gaumaise in de provincie
Luxemburg. Ik ben erg tevreden over mijn eerste uitslagen en heb nog nooit zo goed gevoeld in de beginmaanden van een seizoen! trainen met een plan werkt!

Groetjes Lars

zondag 9 mei 2010

Hel van Mijnheerskens

Dat is nog eens een koers om 8ste te worden DE HEL VAN MIJNHEERSKENS! Dit klinkt al bijna als de hel van het noorden of la Doyenne . Nou het is een criterium. Beter gezegd een veredeld criterium! inplaats van zoals de meeste criteriums ongveer 50 km zijn is dit rondje van 1800 meter 75 km. Toen Ik aan het vertrek stond en zag dat ik meer dan 60 rondjes moest draaien zakte de moed me even in de schoenen.
Wat de wedstrijd betreft begon het hele spelletje lekker rustig aan en toen uiteindelijk de slag viel zat ik er in eerste instantie niet bij. We zaten met een man of 4 net achter de kopgroep en het gaatje werd niet echt kleiner omdat mijn metgezellen geen gas wilde geven , toen besloot ik maar eens stevig door te trekken en we kwamen al gauw op een meter of 5o. plots sprint er eentje vol langs me heen en sluit aan bij de kop mij achterlatend! en bedankt! Even voor de duidelijkheid ik help die jongens een gaatje te dichten en hoop dat ze mij dan ook een hand toe steken in de laatste meters en dan wegrijden als profiteur vind ik nou echt barbaars! geen fatsoen!
Het ergste was dat die klojo ook nog gewonnen had! De keerzijde van de medaille zeggen we dan maar.

Uiteindelijk zat ik toch netjes in de kop en reed 7 ronden van het eind weg uit de kopgroep met Antoine Moonen een ervaren rot in het peloton, we deden alles om voorop te blijven maar helaas werden we 2 ronden voor het einde ingelopen. Ik sprinte uiteindelijk nog naar een 8ste plek en achteraf was ik dan ook erg tevreden over mijn vormpeil.

Komende donderdag is het dan zover. de koers waar ik me al een hele tijd op aan het spitsen ben Flemalle ,in de omgeving van Luik. Ik heb er zin in en dankzij de Trainingschema's die Ton Willemsen voor mij heeft gemaakt ben ik al in supervorm! Ik hoop jullie na die wedstrijd een positief verslag te kunnen schrijven. Voorspellingen doe ik nog niet die houd ik lekker voor mezelf haha

Groetjes Lars

maandag 3 mei 2010

Bert Toma Shimano Fietschallenge

Shimano Fietschallenge .


Gisteren ochtend heb ik de shimano fietschallenge gereden. Het parcours was niet misselijk in totaal 7 keer drielandenpunt en 6 keer de klimmetjes zoals hiernaast aangegeven. Bij de start werd er aangekondigd dat de wedstrijd de eerste 3 omlopen geneutraliseerd zouden verlopen met een gemiddelde snel -heid van 30-35 KMH! Nou na de tweede ronde lag de hele wedstrijd al uit elkaar en bergop werd er steeds rond de 20 per uur gereden!
Het grote minpunt van de hele wedstrijd was dat mensen al snel geen technische ondersteuning meer hadden of verkeersregelaars die het parcours veilig houden. als je een paar minuten achter de kopgroep zat moest je voor je eigen veiligheid verder rijden en was er geen materiaalwagen meer voor hulp bij lekke band e.d. Dan vind ik dus dat je geen 40 piek moet vragen als inschrijfgeld als het toch maar allemaal draaid om die 30 man voorin!

Over mijn wedstrijd was ik zeer tevreden ik zat de hele dag voorin zeker omdat dit parcours me ook echt goed lag. Ik werd uiteindelijk 22e van de 213 en dat was toch zeker niet slecht. De laatste omloop kreeg ik het alleen echt even zwaar op het drielandenpunt. Ik liet me toen lossen met nog de laatste beklimming van het drielandepunt in het achterhoofd en probeerde zo de schade een beetje te beperken . Het enige nadeel was dat ik alleen kwam te zitten en daardoor vol in de wind moest rijden maar eenmaal aan de voet van de slotklim haalde ik nog een man of 4 in die uit de kopgroep gelost waren. Eenmaal boven aangekomen was ik zeiknat en werd ik ontvangen door Jacob die mij langs het parcours eerder al bidons en voeding aangaf, Jacob Bedankt!
Mijn vader had ook een goede rit gereden en finishte als 99ste nog binnen de eerste 100!

Groeten Lars