maandag 3 mei 2010

Shimano Fietschallenge .


Gisteren ochtend heb ik de shimano fietschallenge gereden. Het parcours was niet misselijk in totaal 7 keer drielandenpunt en 6 keer de klimmetjes zoals hiernaast aangegeven. Bij de start werd er aangekondigd dat de wedstrijd de eerste 3 omlopen geneutraliseerd zouden verlopen met een gemiddelde snel -heid van 30-35 KMH! Nou na de tweede ronde lag de hele wedstrijd al uit elkaar en bergop werd er steeds rond de 20 per uur gereden!
Het grote minpunt van de hele wedstrijd was dat mensen al snel geen technische ondersteuning meer hadden of verkeersregelaars die het parcours veilig houden. als je een paar minuten achter de kopgroep zat moest je voor je eigen veiligheid verder rijden en was er geen materiaalwagen meer voor hulp bij lekke band e.d. Dan vind ik dus dat je geen 40 piek moet vragen als inschrijfgeld als het toch maar allemaal draaid om die 30 man voorin!

Over mijn wedstrijd was ik zeer tevreden ik zat de hele dag voorin zeker omdat dit parcours me ook echt goed lag. Ik werd uiteindelijk 22e van de 213 en dat was toch zeker niet slecht. De laatste omloop kreeg ik het alleen echt even zwaar op het drielandenpunt. Ik liet me toen lossen met nog de laatste beklimming van het drielandepunt in het achterhoofd en probeerde zo de schade een beetje te beperken . Het enige nadeel was dat ik alleen kwam te zitten en daardoor vol in de wind moest rijden maar eenmaal aan de voet van de slotklim haalde ik nog een man of 4 in die uit de kopgroep gelost waren. Eenmaal boven aangekomen was ik zeiknat en werd ik ontvangen door Jacob die mij langs het parcours eerder al bidons en voeding aangaf, Jacob Bedankt!
Mijn vader had ook een goede rit gereden en finishte als 99ste nog binnen de eerste 100!

Groeten Lars

1 opmerking: