dinsdag 27 april 2010

NO GUTS NO GLORY.


Zondag is het wielervoorjaar afgerond met de naar mijn mening mooiste koers Luik- Bastenaken-Luik. Deze wielerklasieker is dan ook een echt monument omdat het de de oudste nu nog vereden wedstrijd is en dateerd vanuit 1892.

Waar ik het eingenlijk over wilde hebben is dat ik me een beetje stoorde aan het commentaar van de commentatoren op sporza. Het kwam voor mij iets te veel over dat ze Vinoukourov de overwinning niet gunde! Dat vind ik nou echt jammer!
Natuurlijk is hij positief bevonden aan het gebruik van EPO en dat is frauderen. Maar laten we nou niet hypocriet zijn. Hij heeft zijn straf gehad, hij is van zijn voetstuk afgemept vernederd en bestraft! En laat nu zien wat hij echt kan dat is toch schitterend! Vino was dan wel een outsider maar hij had de koers al eens gewonnen in 2005. Wat de heren kolobnev en Vinokourov lieten zien was wel een duidelijk geval van No Guts No Glory beide mannen reageerde op het juiste moment en reden alsof ze door de duivel bezeten waren! Bij de echte favorieten werd weer eens stevig gepokerd op Gilbert na dan die probeerde zich constant los te maken van zijn metgezellen Evans en Valverde. Kortom je moet er tot de laatste 20 km op wachten maard dan is de finale wel weer als vanouds in L-B-L.


Tot slot. droom ik toch nog altijd van de tijd van Boogie en Frankyboy, de manier hoe VDB Bartoli kraakte op La Redoute! De manier hoe Boogerd koertse als kip zonder kop de zenuwen op zijn gezicht als een open boek! Fantastisch ! Betinni altijd in de aanval!
Maar nu hebben we gelukkig Vino nog die aan die tijd herinnerd ! NO GUTS NO GLORY!!


Foto: Reuters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten