zondag 18 april 2010

Stofhappen! (Rosmeer België)


Vandaag was het eindelijk weer koers en wel bij de Belsjkes! De profs raasden door de Limburgse heuvels en ik over betonplaten in Rosmeer. Rosmeer ligt bij veldwezeld in de buurt en als je vanaf de provinciale weg door de omgeving kijkt lijkt het in eerste instantie vlak. Niet dus ! het is geen klimwerk maar wel zeer veraderlijk! Op en af smalle hobbelige weggetjes en veel stof.

Vanaf de start werd er weer ouderwets op los geknald en het grote peloton werd al snel een langgerekt lint. Ik was achteraan gestart en ben meteen aan het inhalen geslagen om weer snel van voren te zitten. Het peloton bleef vrijwel de hele koers bij elkaar op wat kleine ontsnappingen na, mijn tactiek was dan ook om vooral uit de wind te blijven en te sparen voor een sprint.
Doordat ik tegen het einde van de wedstrijd goed voorin geplaats zat kon ik nog meeglippen in een kopgroep van ongeveer een man of 10. De samenwerking was direct ver te zoeken en daardoor werden we snel ingelopen. Bij het ingaan van de laatste ronde maakte ik me op voor de sprint dit lukte dan ook erg goed voor mijn doen ik werd uiteindelijk zestiende en dat voor een niet-sprinter !

Na zo een dag ben ik erg tevreden over de verdiende winnaar van de Amstel. Bravo Phill ! en op mijn eerste 5 euro verdiende premie van het seizoen!
Waarschijnlijk ging het zo goed omdat mijn vriendin Pauline langs de kant stond en ik natuurlijk gedreven was om wat goeds te laten zien !!!!!

Groeten Lars

Foto ; Rosmeer 2008 . Nieuwe foto's zullen snel volgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten