maandag 12 april 2010


BATTLE OF THE BULGE (Longchamps,Bastongne)

Locatie Longchamps, 7 ronden van 11 km steeds op en af met 3 serieuze beklimmingen. Dat is zoals het de omloop eruit zag, zwaar selectief en heel mooi .
De eerste 2 ronden ging gelijk de beuk erin en op de brede lange wegen stond er een stormachtige wind. Het was dus al knokken vanaf het begin om een plekje voorin te behouden.
Toen ik de belgisch kampioen zag demareren dacht ik dit is de slag! Nou die vent reed me helemaal naar de vernieling en toen we werden ingerekend moest ik nog lossen uit het peloton! Ik kon gelukkig weer terugkeren op een klimmetje en toen was de kopgroep ook al gevlogen.
Uitendelijk liep de wedstrijd met een domper af doordat ik zeer lomp mijn ketting afschakelde en die tussen het frame en de tandwielen vast kwam te zitten! Kon ik afstappen en deze keer helaas niet meer terugkeren naar het peloton.
Ik ben toen uit de wedstrijd gestapt in de veronderstelling dat alles achter ons er al uitgehaald was, NIET DUS! had ik anders nog met een ander groepje kunnen uitrijden.

Toen ben ik naar de auto gegaan en heb ik wat droge kleren aangetrokken. Uiteindelijk had ik toch nog 100 km gefietst ben nog wat gaan bijtrainen vanuit longchamps, naar Bastonge en terug waar ik onderweg veel oorlogsmonumenten tegenkwam. In Foy kwam ik langs duitse soldatengraven en in Bastonge langs het monument van Luik - Bastenaken - Luik.

Groeten Lars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten