maandag 31 mei 2010

2e plek in Geilenkirchen.

Gisteren stonden we met 4 man van ons Toma-ploegje aan de start van de New Energierace te Geilenkirchen. De wedstrijd in de Hobbyklasse ging over 20 km! We hadden vorig jaar ook al deze wedstrijd gereden en met een goed lopende klim die zo ongeveer het halve parcours in beslag neemt is het een selectief rondje. Lekker knallen dus want de wedstrijd is zo kort dat je in iedergeval geen hongerklop kunt krijgen haha.

De teamtactiek liep gesmeerd. Rudo die de eerste ronden het tempo flink opdreef, zorgde er al voor dat veel fietsers in het rood begonnen te rijden. Meteen toen Rudo van kop afging plaatse Phillip en Andreas meerdere aanvallen die onze tegenstanders stevig afmatte! Phillip bleef mooi op een afstand voor het peloton rijden zodat hij een perfecte springplank vormde voor een verassingsaanval. Ik kon wegrijden en 2 renners sloten aan. Daarbij zat de man die me vorig jaar geklopt had in de eindsprint! in de laatste ronde begon het spelletje en ik wist dat ik als eerste de laatste bocht moest nemen omdat de sprint naar de finish heel kort was. Voor de bocht nam ik de koppositie over maar de uiteindelijk winnaar kwam langszij! Ik probeerde hem te intimideren door schouder aan schouder te rijden maar hij manouvreerde behending langs me heen. Hij was duidelijk niet onder de indruk ! En ik was alweer 2e zelfde race als vorig jaar en door dezelfde vent weer wielerles gehad!

Aan het team en de tactiek lag het dus niet alleen de kopman kon het niet afmaken. Waarschijnlijk gaat mijn loon omlaag na gisteren !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten