donderdag 13 mei 2010

4 dagen te vroeg ! Cahottes Flemalle (Luik)

Raar koersje vandaag zeker voor een klimkoers omdat we met zeker 30 man nog in de laatste ronde bij elkaar zaten. De wedstrijd van vandaag is naar mijn mening een van de mooiste koersen die ik jaarlijks rij. De omloop is een goede 5,8 km waarin een klim van ongv 2 km zit. De klim is niet steil en dus niet echt selectief ik denk dat het stijgingspercentage rond de 5 % ligt. Ondanks dat moet je die wel 13 keer oprijden!
Meteen vanaf de start ging de beuk erin en ik wilde natuurlijk goed meekoersen van voren omdat dit de koers was waar ik me al die tijd op voorbereid had. Jammer maar helaas ik voelde woensdag al een kleine verkoudheid opkomen en daar had ik wel wat last van. De hele wedstrijd moest ik een beetje op karakter rijden om voorin te blijven en zowaar de laatste ronden kon ik nog aan het laatste wiel van een groepje van 10 blijven plakken! Ik dacht op dat moment die achter ons zijn we weer mooi even kwijt ! Dat viel dan ook weer tegen na de klim hielden mijn medevluchters hun benen stil en ik was al aan het einde van mijn latijn dus voelde er niet veel voor om op kop te gaan sleuren.
Al gauw kwam het peloton weer terug en werden we ingelopen. Voordat we de laatste keer de klim opreden waren er nog wat schermutselingen, maar we gingen zoals ik verwacht had toch met een grote groep finishen. Uiteindelijk werd ik 17e helaas MISION FALED. Ik had mijn zinnen op een top tien klassering gezet.

Ik wil tot slot nog graag even de betekenis van de koptekst uitleggen van dit artikel. Sinds een paar maanden werk ik met trainingschema's die door mijn fitconsult Ton Willemsen worden gemaakt voor mij. We hadden deze wedstrijd als een piekmoment aangestipt op de kalender, die piek heb ik inderdaad gehaald afgelopen zondag, toen reed ik naar mijn gevoel de stenen uit de straat. Vandaag ging het iets moeizamer dus ik denk dat ik zullen we maar zeggen op de afterburner heb gegdraaid!
Nu heb ik het eerste deel van mijn seizoen afgesloten en beginnen we met een nieuwe trainingscyclus. de volgende afspraak staat op 18-19-20 Juni Ronde de Gaumaise in de provincie
Luxemburg. Ik ben erg tevreden over mijn eerste uitslagen en heb nog nooit zo goed gevoeld in de beginmaanden van een seizoen! trainen met een plan werkt!

Groetjes Lars

1 opmerking:

  1. Je bent ook goed bezig jongen dus je moet je niet veel van aantrekken dat je zondag wel de benen had en niet nu. Kijk naar Alberts op het afgelopen WK cross, dat vond hij ook niet leuk. En ja, als je met zoveel aankomt dan verwacht ik ook niet van je dat je de sprint even wint ;)

    Zondag heb je een sterke ploegmaat, dan komt alles goed jongen! Je rijd alweer een stuk sterker dan vorig jaar vind ik dus er komt vast nog wel een leuke uitslag dit jaar! Nu ik nog! :P

    BeantwoordenVerwijderen