zondag 9 mei 2010

Hel van Mijnheerskens

Dat is nog eens een koers om 8ste te worden DE HEL VAN MIJNHEERSKENS! Dit klinkt al bijna als de hel van het noorden of la Doyenne . Nou het is een criterium. Beter gezegd een veredeld criterium! inplaats van zoals de meeste criteriums ongveer 50 km zijn is dit rondje van 1800 meter 75 km. Toen Ik aan het vertrek stond en zag dat ik meer dan 60 rondjes moest draaien zakte de moed me even in de schoenen.
Wat de wedstrijd betreft begon het hele spelletje lekker rustig aan en toen uiteindelijk de slag viel zat ik er in eerste instantie niet bij. We zaten met een man of 4 net achter de kopgroep en het gaatje werd niet echt kleiner omdat mijn metgezellen geen gas wilde geven , toen besloot ik maar eens stevig door te trekken en we kwamen al gauw op een meter of 5o. plots sprint er eentje vol langs me heen en sluit aan bij de kop mij achterlatend! en bedankt! Even voor de duidelijkheid ik help die jongens een gaatje te dichten en hoop dat ze mij dan ook een hand toe steken in de laatste meters en dan wegrijden als profiteur vind ik nou echt barbaars! geen fatsoen!
Het ergste was dat die klojo ook nog gewonnen had! De keerzijde van de medaille zeggen we dan maar.

Uiteindelijk zat ik toch netjes in de kop en reed 7 ronden van het eind weg uit de kopgroep met Antoine Moonen een ervaren rot in het peloton, we deden alles om voorop te blijven maar helaas werden we 2 ronden voor het einde ingelopen. Ik sprinte uiteindelijk nog naar een 8ste plek en achteraf was ik dan ook erg tevreden over mijn vormpeil.

Komende donderdag is het dan zover. de koers waar ik me al een hele tijd op aan het spitsen ben Flemalle ,in de omgeving van Luik. Ik heb er zin in en dankzij de Trainingschema's die Ton Willemsen voor mij heeft gemaakt ben ik al in supervorm! Ik hoop jullie na die wedstrijd een positief verslag te kunnen schrijven. Voorspellingen doe ik nog niet die houd ik lekker voor mezelf haha

Groetjes Lars

1 opmerking:

  1. Wie had daar gewonnen dan? En je moet ook eerst het bord van een ander leeg eten, niet die van jezelf! Als je zo in vorm bent kun je zondag ook wel mee naar Mielen!

    BeantwoordenVerwijderen