maandag 24 mei 2010

Tilff-Bastogne-Tilff


Wat hebben we dit weekend een lekker weertje gehad, maar in een tocht door de Ardennen ook dodelijk. Zo veel mensen aan het wurgen over het kilometers lange parcours, kramp door niet genoeg drinken en niet goed eten onder de rit is vaak de oorzaak hiervan!
De rit zou oorspronkelijk over 244 km gaan met bekende beklimingen als de cote Rosier en la Redoute. Toen we uiteindelijk bij de auto kwamen hadden we 260 km onder de wielen gehad.
En toch waren er wat minpuntjes, je merkt dat de meeste tochten toch te massaal worden en ik kan me herineren dat toen ik de eerste keer deze tocht reed het allemaal iets pittoresker was. Toen draaide het erom dat de kas van de plaatselijke club werd gespekt. Nu is het toch weer een grote happening en de tocht verliest dan toch altijd wat charme. Zeker omdat de route veelal over grote wegen gaat om kilometers te maken dat is dan toch wel jammer. 10 jaar geleden had ik mijn eerste grote prestatie neergezet door als 15 jarige de rit van toen nog 230 km in een ruk uit te rijden! Sinsdien had ik de T-B-T in totaal 5 keer gereden maar de rit van zondag leek niet meer op die tocht van toen. De verzorging was wel heel goed geregeld genoeg eten en drinken en toilletten waren er aanwezig op de pauzeplaatsen. Er stonden ook genoeg verkeersregelaars op gevaarlijke punten. Wat dan wel weer van het oude was is dat we gewoon weer ouderwets kapot waren !

foto: La Redoute

Geen opmerkingen:

Een reactie posten