zaterdag 22 oktober 2011

verslag Beesel Mulleners vastgoed cup



Vandaag naar Beesel, alweer de vierde wedstrijd van de wintercompetitie.

Een aantal weken geleden had ik hier al een voorbereidingswedstrijd gereden, dus ik wist dat het vandaag flink afzien zou worden.

Een bochtig parcours met een hoop venijnige klimmetjes.

De cyclocrossers mochten de mooie lange rechte paden nog gebruiken, wij niet. Waarom mag Joost weten. Blijkbaar vinden de parcoursbouwers/organisatie dat wij als mtbers iets minder mogen herstellen.....

Maar goed, het doet voor iedereen pijn.

De start was zoals goed gebruik weer geweldig. Blijkbaar moeten ze de jury maar eens op een cursus zetten. Ze zeggen niet meer hoe lang nog en beginnen maar gewoon met fluiten.

Ik merkte al dat de benen niet echt wilden, ik lag de eerste ronde 12 of zo en werd daarna nog meer ingehaald.

Ik zag de bui al hangen. Mijn naaste concurrenten reden aardig weg en ik kon maar niet op gang komen.

Pas na drie kwartier begon ik op stoom te komen, ik haalde steeds meer mensen in en in de laatste ronde zag ik nummer 9 vlak voor mij rijden. Helaas kwam ik daar niet meer bij en eindigde ik op de 10e plek.

Uiteindelijk dan nog aardig gereden, maar het ik moest heel diep gaan.


Volgende week naar Liessel, een mooi 29er rondje ........

gr Philipp

(foto's zoals elke week van Theo Gelissen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten