maandag 17 oktober 2011

verslag Nederweert-Eind Mulleners vastgoed cup













Vandaag de grote dag.
Ik mocht op een 29er testbike de wedstrijd gaan rijden. Na één keer getest te hebben wist ik het wel, de ideale fiets voor de wedstrijd.
De weersverwachtingen waren niet al te best, maar met die 29er heb je toch meer grip, zelfs met zomerbanden.
Voor de zekerheid toch mijn 26er fiets meegenomen.
De start was weer geweldig, iedereen was nog aan het kletsen toen er iemand van de jury op zijn fluitje blies, zonder waarschuwing.
Ik merkte dat ik iets meer moeite had om weg te komen, maar ik kon in het zandgedeelte goed fietsen met die grote wielen dus haalde ik er een paar in.
De eerste ronde kwam ik als 11e door.
Het ging mij iets te langzaam in dit groepje, dus demarreerde ik op een goed lopend stuk vlak voordat wij het bos in moesten.
Dit ging goed en het groepje was gezien.
Voor mij reed de volgende renner die ik wilde inhalen. Na een aantal ronden samen gefietst te hebben, reed ik hem op hetzelfde stuk als eerst voorbij om hem daarna flink achter mij te laten.
Ik lag op een 9e plek. Voor mij was een te groot gat om nog iemand in te halen, achter mij kwam ook niemand meer.
Tevreden over de fiets en mezelf kon ik weer naar huis te rijden(met de auto).
Even een aantal voordelen van de 29er:
- goede grip
- rolt fantastisch over slecht lopende stukken(kuilen, hobbels)
- stuurgedrag is niet veel anders dan een 26er(vind ik)
- comfortabel

Ik ben overtuigd van deze voordelen en hoop dat ik nog eens deze fiets kan lenen voor een wedstrijd.
Volgende week naar Horst.

Groetjes Philipp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten