maandag 30 augustus 2010

Abandon



Tussen de renners die de wedstrijd hadden verlaten stond mijn naam gisteren morgen toen ik de uitslag nog eens nakeek van de wedstrijd in waremme. Abandons onder andere L.Toma uit NL.
Natuurlijk heeft een wielrenner altijd een excuus voor het afstappen en ligt het er niet aan dat je de avond van tevoren te hard gefeest hebt of dat je gewoon slecht in vorm bent. Ik heb ook wel een verklaring voor mijn slechte optreden dat was niet zo zeer dat het regende bij de start maar vooral de kou die daarbij kwam kijken! ik was van voren gestart maar het parcours was een groot criterium met veel bochten en gladde wegen. De kopgroep was dan ook al snel gevormd die mannen namen veel risico's in de bochten en reden de eerste ronde meteen weg! Niet meer teruggezien ! Tot het moment natuurlijk dat ik langs de kant nog even stond te kijken na het inleveren van mijn rugnummer.
Ik probeerde wel nog terug te keren naar voren maar door de natte bochten wilde ik niet dat risico nemen en de Ronde van Luik te missen in het volgende weekend door op mijn snuit te gaan. Dat was al een reden! Reden 2 was dat het tempo zo laag lag in het peloton dat ik het na een ronde al ijskoud kreeg door de constante koude regen die op ons neerdaalde. Natuurlijk kan ik nog wel een derde reden bedenken en die is dat ik geen moraal had om deze wedstrijd uit te rijden en mischien ziek te worden door de kou en de regen.
Nou dat waren ze dan zo een beetje. Dit zullen wel genoeg excuses zijn om mijn slechte optreden van zondag goed te praten.
Ja alles heeft altijd een reden maar ik denk vooral mijn zwakke moraal me heeft doen afstappen afgelopen zondag in de koude regen.

Komend weekend rijd ik de Ronde van Luik met zaterdag een tijdrit en Zondag een rit in lijn in de omgeving van Vielsalm (Ardennen) daar krijg ik vanzelf wel weer moraal van!

Groeten Lars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten