dinsdag 24 augustus 2010

MTB streetrace Melderslo weer een 3e plek voor het Toma team





Niet alleen ik ben actief geweest afgelopen weekend in de wedstrijden maar ook Phillipp Gante en Andreas Plüm die allebei in verschillende categoriën op zaterdag avond in Melderslo van start gingen.
Om weer een impressie te geven van deze wedstrijd heeft phillip een verslagje geschreven over hoe hij zijn knappe derde plek wist te behalen!Proficiat phillip!


Verslag Streetrace Melderslo:



Aangezien mijn licentie nog niet binnen was had ik besloten om met de recreanten boven 35 jaar mee te rijden tijdens de streetrace in Melderslo.

Een streetrace is iets aparts voor de mtb. Je kunt het vergelijken met een weg criterium, maar voeg daar delen onverharde weg bij, hier en daar door een oplegger rijden en veel meer korte bochten.

Een leuke maar intensieve discipline.

Maar goed, aangekomen in Melderslo heb ik me meteen ingeschreven om een beetje vooraan te starten. Ik wist dat de race vrij kort was, dus een goede start was erg belangrijk.

Nog even een paar rondjes verkennen en een babbeltje maken met een aantal jongens die ik in de wintercompetitie altijd tegen kom.

Tijdens de startopstelling zou ik eigenlijk vrij achteraan moeten starten, maar ik zag de kans om op de tweede startrij positie te nemen.(lekker foetelen, moeten ze maar aansluiten...)

Na het startschot ging ik na enig schouderduwwerk als 4e het onverharde pad in.

Ik dacht bij mezelf dat deze positie nu prima was, aangezien ik me nog niet meteen wilde opblazen.

Na 1 ronde kwam hier echter verandering in, de latere winnaar reed namelijk behoorlijk hard weg. Ik probeerde te volgen en lag even tweede, maar het gat werd heel snel erg groot.

Bovendien werd ik bijgehaald door de latere nummer 2. In het veld maakte ik een klein stuurfoutje waardoor ik een aantal meter verloor op de nummer 2.

Helaas door gebrek aan training(lekker luieren in Mallorca) kreeg ik dit gat ook niet meer dicht. Mijn doel was nu om de derde plek te behouden.

Met nog 2 ronden te gaan werd het gat groter met de jongens achter mij, dus ik kon nu op de automaat de laatste ronde gaan rijden.

Ze kwamen niet meer dichterbij, dus ik had mijn derde plek veilig.

Hier was ik wel tevreden mee, meer zat er niet in vandaag.

Na een leuke en gezellige ceremonie, waar ik nog een leuk Born-pakket en een mooie bos rozen kreeg(was de vrouw ook tevreden....), bleef ik nog de wedstrijd van de licentiehouders kijken. Hier reed onze beste Duitse rijder

Andreas ook mee. Hij reed het eerste half uur mooi constant maar had het daarna iets moeilijker. Het was ook erg warm zaterdagavond.



Al met al een goede georganiseerde wedstrijd, waar ik nog eens even diep kon gaan.



gr Philipp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten