maandag 16 augustus 2010

Toma Cycles MTB Team 3e plek Wallonia cup met Rudo Pinckaers

Het is al een wat ouder bericht doordat de vakantie er tussen zat maar liever laat dan nooit !Het wedstrijdverslag is door Rudo zelf geschreven , veel plezier met lezen!
Nogmaals proficiat Rudo!


Merida Wallonia Cup in Ouren op zondag 25 juli 2010

Afgelopen zondag stond een wedstrijd op het programma van de Merida Wallonia Cup in Ouren. Bij de inschrijving kwam ik Philip tegen en we hebben dan ook samen de ronde verkend. Het rondje begon meteen met een stevige klim gevolgd door een technische afdaling. Vervolgens weer klimmen met daarna een super technische afdaling met los zand en boomwortels waar het dan ook al fout ging en ik twee meter verder lag dan mijn fiets. Het tweede deel van het rondje was een stuk gemakkelijker met steile korte beklimmingen en snelle afdalingen.

Na de verkenning hebben we de startbox opgezocht. Doordat ik nog geen wedstrijd had gereden van de Wallonia Cup mocht ik achteraan plaatsnemen in de startbox. Na een snelle start kon ik in de eerste beklimming aansluiten bij de eerste vier. Tijdens de tweede technische afdaling ging het direct mis. Een renner voor mij rijdt tegen een boom aan waardoor ik van mijn fiets moest en de afdaling rennend naar beneden ben gegaan. Hier had ik een gaatje geslagen met de rest waardoor ik de eerste ronde als tweede doorkwam. Vervolgens mijn ritme opgezocht en gecontroleerd doorgereden. De eerste afdaling ging goed maar bij de tweede afdaling ging het weer goed mis waardoor ik mijn tweede plek heb moeten afstaan aan Raf de Bakker. Daarna snel weer de fiets opgepakt en verder. Tijdens het fietsen gecontroleerd of ik niets ernstigs had, niets te zien dus door.
Tijdens de technische afdaling in de laatste twee rondes heb ik geen risico`s meer genomen en ben ik de helling rennend naar beneden gestormd. De laatste ronde hield ik het gat met de nummer vier hetzelfde waardoor ik als derde finishte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten