maandag 29 november 2010

Mulleners Vastgoedcup Windraak







Een tevreden gevoel hield ik over aan de wedstrijd van zondag ik werd ver boven mijn verwachtingen 7de! Bij de start stond ik weer achteraan en langzaam aan valt het iedereen op dat ik altijd luttele seconden voor de start verschijn. Vooral Sander kan dan zijn lachen niet meer inhouden als ik dan nog kom aankakken en direct van start moet gaan!!
Maar ik was goed weg uit de startblokken en we starten ook nog eens bergop dus ik kon meteen wat plaatsen goedmaken! ik lag in de eerste ronde 5e maar moest toch al wel 2 plekken opgeven. Door de stevige inspanning van de eerste 3 ronden heb ik een rondje rustiger aangedaan omdat het gat met mijn achtervolgers toch vrij groot was . De rest van de wedstrijd kon ik een constant tempo vasthouden en de laatste 3 ronden kon ik zelfs nog versnellen en werd dus 7de.Mijn vader was ook van de partij en werd net als ik 7de zijn aanwesigheid werd op prijs gesteld door de wedstrijdspeaker die na de wedstrijd nog een intervieuw met hem afnam over de nieuwe winkel! flip werd 9de en Kylian 5e ondanks dat ze meerere keren flink gevallen was!!
De volgende wedstrijd die ik ga rijden is in januari in Landgraaf tot die tijd zal flip blijven knallen in de Vastgoedcup.

Groeten Lars


Verslag Windraak

Vandaag stond het mooie en zware rondje van Windraak op het pogramma.
Ik was als één van de weinige klassementsrenners vorig jaar ook aanwezig, dus ik wist wat ging komen.
Veel grasstroken, veel bergop en weinig herstelmomenten, oftewel een rondje dat mij normaal wel ligt, zeker als het modderig is.
Na een rondje inrijden was ik er nog niet zeker van welk type band ik ging rijden. Ingereden met een alroundband, de modderbanden op stal.
Echter nadat de veldrijders klaar waren bleek er toch veel modder te liggen, dus snel voor de start voren een modderwiel gemonteerd om zo
sneller door de bochten te kunnen.
Na de start bevond ik mij op een 10/11e plaats, Lars kwam mij al snel voorbij met zijn snelle start.
Ik kon snel mijn eigen tempo rijden, ik wist dat de start hier niet zo belangrijk was omdat het een slopende koers is.
De komende ronden was het steeds stuivertje wisselen met een aantal rijders waaronder Paul Boonen en Anton"specialized" Peeters.
Bij de steile klim in het bos kon ik 2 man voorbij rijden en daarna weer aansluiten bij Paul die een beetje afstand had genomen.
Paul en ik konden aardig tempo maken en achter ons viel een gat met Anton.
Met nog 2 ronden te gaan bleek Paul echter sneller dan ik en hij nam steeds meer voorsprong.
Ik kon mijn plek veilig stellen en uiteindelijk werd ik 9e.
Hier was ik tevreden mee.
Eindelijk nog eens een top 10 plaats, dat werd nog eens tijd.
Volgende week naar Sevenum, een snelle ronde met of zonder sneeuw?

Het was trouwens fijn om weer met zo veel Toma-rijders aan start te staan. Erg gezellig....

gr Philipp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten